Aktualności

Wycieczka klas ogólnych do Hiszpanii i Francji

17 marca 2023 r. klasy ogólne wyjechały na 8-dniową wycieczkę do Hiszpanii, po drodze zwiedzając Lazurowe Wybrzeże

A oto miejsca, które odwiedziliśmy:

Księstwo Monaco a w nim Monte Carlo – Monako to drugiego najmniejsze państwo na świecie, kraina bogactwa i luksusu, a Monte Carlo nazywane jest stolicą europejskiego hazardu. Miłośnicy Formuły 1 kojarzą zapewne zakręt zwany Agrafką.

Nicea - to stolica Lazurowego Wybrzeża

Cannes - miasto, które rozsławił Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Saint-Tropez – przeurocza nadmorska miejscowość znana z serii francuskich komedii o żandarmach.

Wybrzeże Costa Brava

Barcelona a w niej między innymi stadion Camp Nou

Montserrat - na szczycie skalistego wzgórza znajduje się Opactwo Matki Bożej, miejsce kultu figury Czarnej Madonny (“La Moreneta”). Jest to wyjątkowe miejsce dla wszystkich Katalończyków, z zapierającym dech widokiem
na cały region.

Figueres  -  tu zwiedzaliśmy Teatr-Muzeum Salvadora Dali.

Lloret de Mar – to miejscowość, w której zamieszkaliśmy na  dni zwiedzając między innymi ogród botaniczny Jardins de Santa Clotilde, klify nadmorskie.

A oto kilka wypowiedzi uczestników wycieczki:

Odwiedzenie Hiszpanii było moim marzeniem, były piękne widoki, przy okazji mogłam poznać trochę bardziej ich kulturę, zwiedziłam też Francję i Monako, które mile mnie zaskoczyły. Pogoda dopisywała i towarzystwo też mi jak najbardziej odpowiadało. Mimo ciężkiej podróży bardzo mi się podobało i chętnie tam kiedyś wrócę.

H.

Poznałam nowych ludzi, fajnie spędziłam czas, zwiedziałam nowe miasta i była super atmosfera.

O.

Było dużo ruchu, dużo dowiedziałam się o świecie, spędziłam milo czas.
L.

Przeżyłam niesamowite chwile. Zobaczyłam na żywo widoki, których nie wyobrażałam sobie zobaczyć wcześniej. Atmosfera na wycieczce również była super.

M.

Najbardziej podobało mi się to, że było bardzo dużo pięknych widoków a najbardziej jak wchodziliśmy na górę.
R.

Przez całą wycieczkę byłam uśmiechnięta i zadowolona, podobało mi się praktycznie wszystko- jedzenie, hotele, program wycieczki itd. Podobało mi się też to, że mieliśmy dużo czasu wolnego. Super były też wszystkie góry i górki zdobyte z P. Majewską. :-) A co najważniejsze- kadra była cierpliwa i brała pod uwagę wszystko o co prosiliśmy!
M.

Super atmosfera Program wycieczki doskonały Miejsce, w którym mieszkaliśmy bardzo fajny Przewodnik 10/10
M.

Bardzo chciałam tam być i cieszę się, że mogłam zwiedzić Barcelonę z moimi przyjaciółmi. Architektura tego miasta była przecudowna. Muzeum w Figueres było bardzo wyjątkowe i jestem pewna, że jeszcze tam wrócę.
M.

Najbardziej mi się podobało na stadionie Barcelony.
M.

Widoki w Montserrat były bardzo ładne, zaciekawił mnie wygląd gór, a szczególnie kształt ich skał. Jeśli chodzi o Lloret de Mar, również cudowne miejsce. Plaża, zamek na wzgórzu wyglądały zjawiskowo, a wisienką było samo morze, które zachwycało odcieniami niebieskiego i czystą wodą.