Nauczyciele IX Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu niedawno wrócili z Grecji, gdzie w pięcioosobowym składzie uczestniczyli w międzynarodowych warsztatach szkoleniowych w ramach programu Erasmus+ „Wysłannicy na rzecz zrównoważonego rozwoju”, koordynowanego przez Powiślańską Szkołę Wyższą, od lat współpracującą z IX LO w Toruniu. Wydarzenie, które odbyło się w Argostoli na malowniczej wyspie Kefalonia, zostało zorganizowane w celu poszerzenia wiedzy uczestników na temat zrównoważonego rozwoju oraz równości płci. Warto wspomnieć, że warsztaty były częścią szerszego projektu, któremu przyświeca idea utworzenia europejskiej Społeczności Dobrych Praktyk Edukacyjnych, która umożliwiałaby wymianę pomysłów, dobrych praktyk oraz innowacyjnych podejść w edukacji.
Wyjazd był dla toruńskich nauczycieli okazją do rozwinięcia kompetencji nie tylko w zakresie dydaktyki, ale również w obszarze szeroko pojętej edukacji społecznej. Warsztaty pozwoliły spojrzeć na edukację z nowej perspektywy, pokazując, że rozwijanie umiejętności przywódczych u dziewcząt jest kluczowym elementem kształtowania bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego społeczeństwa, szczególnie w obliczu wyzwań środowiskowych. Spotkaniom przyświecało przekonanie, że dziewczęta mają ogromny potencjał, aby stać się liderkami, które zainspirują zmiany nie tylko w swoich społecznościach, ale także na poziomie globalnym.
Dzięki licznym interaktywnym warsztatom toruńscy nauczyciele mieli okazję do rozmów i wymiany poglądów z pedagogami z Portugalii, Bułgarii i Grecji, co pozwoliło na zdobycie nowych pomysłów edukacyjnych, poszerzenie horyzontów oraz nawiązanie cennych międzynarodowych kontaktów.
Po intensywnych sesjach edukacyjnych w Grecji nadszedł czas na praktyczne działania na gruncie lokalnym. Nauczyciele IX LO w Toruniu przygotowują się teraz do organizacji szkoleń, których celem będzie zwiększenie świadomości oraz wdrożenie idei zrównoważonego rozwoju i równości płci do codziennych praktykach edukacyjnych.
Aktywność nauczycieli IX Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu pokazuje, że ich zaangażowanie wykracza daleko poza sferę dydaktyczną. Mogą dumnie tytułować się emisariuszami zmian, które mają kluczowe znaczenie dla przyszłości młodych pokoleń. Ich udział w warsztatach Erasmus+ to dowód na to, że edukacja może być narzędziem do kształtowania bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego świata.
Wróć