Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

 

IX Liceum Ogólnokształcące w Toruniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://ixlo.torun.pl/

  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 28 marca 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

 

Strona internetowa https://ixlo.torun.pl/ jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 28 marca 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 28 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej można zgłosić do Damian Jagodda — e-mail: kierownik@ixlo.torun.pl lub tel. 566483670.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

 

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Można także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

 

Dostępność architektoniczna

 

Budynek IX Liceum Ogólnokształcącego  w Toruniu przy ul. Rydygiera 12A.

1) Opis dostępności wejścia do budynku.

Wejście główne do budynku (Wejście A1) jest od strony ul. Rydygiera.  

Budynek podzielony jest na 5 segmentów:

Segment A, Segment B, Segment AKŻ. Budynek z wejściem od strony boiska sportowego stanowi Segment C i D. Cały segment B i parter segmentu C jest wynajmowany przez firmy zewnętrzne.

Wejście głównie A1 nie posiada podjazdu dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, jednak po zgłoszeniu takiej potrzeby otwieramy wejście z podjazdem od strony boiska sportowego C1.

2) Opis dostępności korytarzy, schodów, windy i toalet:

Korytarze – szerokość korytarzy pozwala na swobodne poruszanie się osobie na wózku inwalidzkim. Na klatkach schodowych zamontowane są poręcze. W korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli.

Schody – wejście na wyższe piętra szkoły nie są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.  

Winda – szkoła nie posiada windy pozwalającej na samodzielne dostanie się osoby niepełnosprawnej lub na wózku inwalidzkim na piętra.

Toalety – szkoła posiada dwie toalety na parterze (jedną damską i jedną męską), które nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich.

3) Opis innych dostosowań.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych.

W budynku na parterze są tabliczki w alfabecie Brajla na drzwiach do sekretariatu i do toalet.

Do kontaktu szkoła zapewnia połączenia tradycyjne – telefoniczne i pocztę elektroniczną.

4) Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Szkoła posiada oznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

5) Dostęp do budynku dla osób korzystających z psa asystującego.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

 

1. Nie wszystkie zdjęcia, obrazy i grafiki na stronie posiadają alternatywną wersję tekstową, co może utrudniać odbiór treści osobom korzystającym z czytników ekranu.

2. Niektóre materiały tekstowe mogą nie posiadać odpowiednio uporządkowanej hierarchii nagłówków, co utrudnia nawigację osobom z niepełnosprawnościami wzroku.

3. Publikowane materiały wideo (jeśli występują) nie zawsze zawierają audiodeskrypcję lub alternatywną wersję tekstową, co może ograniczać ich dostępność dla osób niewidomych lub słabowidzących.

4. Na stronie nie występuje formularz zapisu do newslettera, jednak jeśli istnieją inne formularze kontaktowe, warto zweryfikować, czy poprawnie informują użytkownika o ewentualnych błędach i umożliwiają ich bieżącą korektę.